Saturday, February 27, 2010

persamaan dan perbezaan?

erm..

hari ini aku mendapat komen dari seorang teman irc.

katanya aku, taklah perlu untuk buat double spacing bila menulis. dan hiaslah sedikit blog ku ini, dan penuhkan detail page tentang diriku dan font biarlah kecil sedikit.

malah diberi pula pada aku ini satu link ke satu blog seorang gadis yang kiranya agak popular di laman maya ini.

benar benar sekali setelah aku tatapi blognya, memang ramai peminatnya.

tapi..

bila aku katakan aku ingin membina blog ini dengan caraku sendiri, aku pula dikata defensif.

agak hairan juga aku

tapi tak apalah pula

jika dia memerhati blogku, sepatutnya kelihatan dan nampak pula tajuk blogku ini :

.....................................................................................................................................................................

Bukan katamu

ini kata kata ku. jika pendapat kita tak sama. taklah perlu marah. bukankah lebih baik berbeza pendapat?

......................................................................................................................................................................

bagi aku, taklah perlu untuk mencari persamaan dengan yang lain

jika aku lakukan pada blogku ini sepertimana blog gadis yang popular itu

bukankah aku telah menirunya?

dan jika iya

dimana pula kelebihan blogku nanti

untuk apa mencari persamaan jika perbezaanlah yang membuat kita istimewa?

apapun, terima kasih aku ucapkan pada temanku itu

sekurang kurangnya dia memberi komen, tunjuk ajar dan pendapatnya

walau tak aku ikuti, harap tak pula dia terasa hati

dan tentang details diri aku

aku ini lebih seclusive

biarlah dikatakan ortodoks

aku taklah akan kata apa apa

tiap seseorang punya pendapatnya sendiri

aku begini dan ini caraku

tak akan ku ubah demi untuk memuaskan hati yang lain

lagipun aku..

menulis bukan mencari nama..

sekadar ada ada saja..

No comments:

Post a Comment