Saturday, February 27, 2010

kisah di petang sabtui

(excerpt dari blog lamaku_
-------------------------------------------------------------------------------------------------

oh...

hari sabtu aku rehat rehat saja di rumah

pasang DVD cerita Wall-E , kungfu panda dan kartun kartun saja.

petang pula aku kerumah mama.

mama ajak pergi ke rumah temannya makcik zakiah.

aku yang sedang bosan ikut ikut saja.

yeh?

rupanya anak makcik zakiah sakitlah.

aku kenal anaknya.

hazmi.

orangnya tinggi kulit putih hidung mancung sangat kacak.

ahaha.

tahu sangat ramai anak anak gadis di kampung yang tergilakan dia

tapi dia pula langsung tak pernah layan mana mana perempuan

taklah aku tahu kenapa

nanti kalau aku katakan dia gay

sia sia saja aku dapat dosa kering

tak mahulah

si hazmi kena stroke

eh?

umur 24 tahun sudah kena strok kah?

hairan

kahwin pun belum

kasihan melihatnya

mulutnya jadi herot dan mata kirinya tak dapat ditutup

katanya, dia kena stroke itu sewaktu tidur

bangun pagi untuk ambil air sembahyang subuh

matanya pedih

rupanya mata tak dapat ditutup

masuk air maka pedihlah matanya

kemudian barulah dia perasan mulutnya herot

pergi ke klinik doktor kata sakit saraf

paling hairan kenapa tak pergi pula ke hospital ya?

takut kena pegang ek?

lelaki..

kuatlah macam mana pun bila nampak jarum ramai yang menikus

malu malu si hazmi bercerita kisah tentang dia di serang stroke padaku

aku buat muka simpati

iyalahkan

takkanlah pula aku hendak senyum senyum pula

kasihan padanya

katanya dia sedang sedang menjalani rawatan kampung saja

urut mengurut

kalaulah tak sembuh juga herot mulutnya

sia sialah saja nanti kacaknya itu

iyalah

siapa mahu si kacak bermulut herot kan?

tak lama kami di rumah makcik zakiah

sepulangnya ke rumah

aku kisahkan hal hazmi pada lynn

'eeeeeeehhhh..betul ke ris? rugi je orang handsome macam tu kena stroke lah'

lemau betul si lynn ini

apa orang hodoh dan tak handsome sajakah yang boleh di serang stroke ?

lama lama tak perlu fikir sakitnya orang

ku pasang DVD ku tonton ninja turtles.

No comments:

Post a Comment