Saturday, February 27, 2010

hari cutiku

(excerpt dari blogku dulu)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

oh..

hari ini hari ibu ya?

dan sambutan hari wesak yang tertunda

jadinya aku bercuti

hurei!

pukul 10.30 lynn masih berselimut katup

siapa suruh main internet sampai pagi?

apalah

susah betul nak kejutkan dia

asyik :

'kejap la, kejap la'

dah tahu susah nak bangun suka lagi tidur lewat.

nanti aku simbahkan air satu baldi baru tahu.

pukul 11 aku dan lynn ke billion

wah wah wah

ramainya orang

mana datangnya ni

oh?

rupanya orang bercutilah

iyalahkan

hari ahad negeri lain cuti

kl johor selangor etc etc

jadinya lamalah mereka cuti

patutlah no plate kereta semua B W J saja

sesak bandar

bengang aku

jalan jem macam sardin roll tak laku

sudahlah panas

masuk dalam billion ronda ronda

tak ingin beli apa apa

lynn macam biasa

sale ke tak sale ke

nak membeli saja kerjanya

dua tiga pasang baju seluar di borongnya

entah bila dia nak pakai semua tu aku pun taklah tahu

pukul 1 kami pulang

aduuuh

panasnya

masuk dalam rumah terus pasang aircon

alangkah bertuahnya aku hidup di zaman ini

ada aircon lagi

kalau di zaman pendekar dulu

alamat mandi sungailah jawabnya

panas sangat

tapi kalau zaman pendekar dulu

manalah ada global warming ini kan kan?

ahaha

petang ingat ingat nak pergi meronda dengan motor egoku

tapi pukul 3 ribut badai menggila datangnya

wah wah

kuatnya angin

pokok pokok sepertinya seakan mahu menyembah bumi

nasiblah aku rumah batu

kalau rumah kayu beratap zink

tentu dengan aku sekali di terbangkan

tingkap ku buka sedikit

oh oh oh

dalam badai yang menggila aku temui kedamaian

senangnya hati

mendengar angin menderu

lama aku diam di tepi tingkap

tiba tiba

terdengar lagi suara sumbang menegur

'oi orang gila, dah lah tu dengar hujan, bukan hujan dah tu, ribut tu. tutup tingkap! karang masuk batang kayu dalam rumah baru tahu'

huh

si lynn memang dengkikan aku

biarlah aku nikmati damai hujan

damai ribut

dalam gila angin ribut

ada damainya ya

wah wah wah

sejuknya

agak lama aku menongkah muka di tingkap

leka sangat tak tersedar dingin sudah meresap ke tulang hitam

oh oh

sejuk sangatlah

cepat cepat aku tutup tingkap

masuk ke bilik

aduuhhh

aircon aku lupa tutuplah

macam ais saja dalam bilik

aircon ku tutup

pasang kipas

masuk ke dalam comforter

diam diam

tersenyum keseorangan macam orang tak betul

ah

hangat comforter memang menyenangkan

tak sedar aku lena

oh hujan

datanglah setiap hari

aku senang dengan hadirmu

No comments:

Post a Comment