Sunday, December 13, 2009

kita leka siapa yang mengingatkan?

ah...

semalam aku menonton tv

jaranglah aku tengok tv ni

tapi kadang kadang saja mahu aku buang buang masa

oh?

mystarzlg?

ah..

terlihat pula anak anak muda terlompat lompat terkinja kinja terpekik terlalak di atas pentas

aku taklah hairan sangat

kan dah biasa

orang kita terlalu leka dengan hiburan

tapi yang membuat aku hairan

bilamana kamera di halakan kepada para penonton

terlihat kelibat dua tiga orang pak haji pak lebai berketayap

turut sama ada di sana

eh?

pakai ketayap pergi ke tempat orang menyanyi buat maksiat?

nak bertabligh di sana ke apa ya?

atau saja mereka ini keluarga si penyanyi di atas pentas itu?

malulah sedikit pada ketayap di atas kepala tu ya

aku lihat penyanyi dan penari di atas pentas sangat gedik tergeliang geliut

macamlah ulat beluncas

lagu entah kemana

suara entah kemana

pitching entah kemana

yang kuat dan hebatnya?

terkinja kinja terlompat lompat macam maskot malaysia

iya iya

aku tak bermulut jahat ya

tanya diri sendiri yang terlompat lompat itu apa?

kalau kata katak

katak lompat sekejap sekejap saja ya

yang lompat lama?

peribahasa kan ada

kera kena belacan

penyanyi penyanyi dulu manalah ada pertandingan sebegini

paling hebat pun bintang RTM

tapi kualiti mereka memang tak dapat di sangkal kan

zaiton sameon

amy search

awie wings

jamal abdillah

francessca peters

ramai lagi

suara merdu dan lagu pun sempoi

artis sekarang?

belum pun keluar album

kontroversi dan gossip sudah penuh majalah hiburan

nama naik menjulang dua minit kemudian hilang terus orang lupa

oh?

tak percaya?

sila sila lihat kembali

AF 1234

mawi saja yang ada masih orang ingat kan?

itupun kerana asyik gossip

yang lain?

vince?

zahid?

faizal?

mana ya?

dan OIAM pula

jaclynn victor?

jarang ada pula di kaca tv

ayu?

selain dari artis yang lahir dari bintang RTM

aku rasa yang lain semuanya tak mampu bertahan lama

siti nurhaliza nora dan lain lain dari bintang RTM

lama kan mereka bertahan di persada seni

masih lagi program program hiburan picisan ini

bersepah sepah di adakan

konon untuk mencungkil bakat bakat baru

menjadi pelapis pada insan seni negara

tak cukup dengan remaja

bintang kecil kanak kanak pun di adakan

iya iya

memang comel melihat kanak kanak ini menyanyi

bermacam gaya

tapi..

masa depan?

cerahkah?

ah..

sendirilah mahu ingat ya

No comments:

Post a Comment