Sunday, December 13, 2009

bomoh oh bomoh

oh..

ini pula ceritaku hari ini.

tentang bomoh bomoh.

mak saudaraku yang seorang ni.

sangat sangat percayakan bomoh.

sebut saja apa sakitnya, rela tak pergi hospital atau klinik.

rela tunggu rumah tok bomoh.

nak tahu pula apa hantu yang kacau dia.

10 orang tok bomoh jumpa.

10 ekorlah hantu yang buat kacau.

wah wah.

ramainya hantu yang minat pada mak saudaraku yang seorang ni.

sakit perut hantu raya.

pening kepala hantu pelesit.

hilang sepuluh ringgit hantu toyol.

badan lemah hantu penunggu.

itu hantu ini hantu.

sana hantu sini hantu.

uh.

kalau betul ada hantu.

dan kalau pula hantu itu boleh menjelma di depan.

tentu saja hantu cakap :

'apa ingat aku takde keje ke selain nak kacau engkau?'

hairan hairan aku.

sekali jumpa bomoh, rm 10 tentu melayang.

di tiup ditiup di hembus hembus senang senang rm10.

ah..aku pun nak jadi bomohlah.

senangnya buat duit.

beri saja air paip.

tiup sikit sikit jadi pula air tawar.

pasir depan rumah ambil bubuh dalam plastic bag, suruh saja tabur depan rumah.

apa lah.

yang pergi berubat pula.

percaya bulat bulat.

macam tak ada iman langsung.

pernah aku cakap pada mak saudaraku itu.

percaya itu ini, percayakan bomoh terlampau, nanti syirik pula jadinya.

nasib aku kurang baik.

aku pula kena marah.

uh.

dia kata " ' kau budak budak , mana tahu benda camni. dah dok diam diam. tengok saja kat tepi'

hek eleh.

masa suruh aku hantar.

bukan main ayat berbunga.

aku pula macam bodoh.

jadi driver ke hulu ke hilir.

hairan aku.

kenapa pula rumah bomoh bomoh ni.

tak ada pula yang dekat dekat?

semua duduk jauh jauh.

tidakkah tahu ke minyak kereta walau sudah murah pun tetap kena di isi?

jalan sampai berpuluh km, mak saudaraku isi minyak sepuluh ringgit.

kereta ku 2500cc.

macam gajah minum secawan.

nak minta lebih nanti di kata berkira.

apa dia fikir aku menantu zetty akhbar?

cetak sendiri duit bila nak pakai?

alahai.

letih driving lagi bukan tak ada.

bomoh pula malam saja baru nak buat.

siang siang buat apa?

nak tolak permintaan , ini mak sauadara.

bila di tanya kenapa selalu aku yang kena?

'alaaaa.kau yang paling dekat.kau ada kereta.kau itu ini bla bla bla bla'

huh.

pening aku.

sepupuku ada tak pula disuruhnya.

walhal sepupuku tinggal bersamaku.

agaknya salahku sendiri.

tak pula pandai berdolak dalih.

lain pula dengan sepupuku.

dolak dalih kalah ibrahim pendek masa goncang dadu.

last last tentunya aku yang kena hantar.

aku letih ke, aku penat ke, aku mengantuk ke, manalah dia kira.

asyik nak berbomoh saja.

geram aku

pantang ada yang tak kena.

bomohlah saja yang dia cari.

kalau kena cirit birit pun, tentu bomoh dia cari.

sakit perut makan gulai basi pun, tak apa sebab bomoh ada.

sekali tiup boleh sembuh.

terkentut kentut sampai ke pagi.

kalau minat sangat berbomoh.

kenapa dulu tak kahwin dengan bomoh.

pelik aku zaman ini, ada lagi percaya bomoh.

kalau si gila bola makan bola tidur bola minum bola,

mak saudaraku ini makan bomoh minum bomoh tidur je tak boleh dengan bomoh.

kalau tidur dengan bomoh nanti kena parang kontot dek pak saudaraku.

sebut tentang pak saudaraku pula.

aku geram amat amat.

keretanya ada tapi selamba dia jawab.

'aku malas nak hantar makcik engkau.sikit sikit nak berbomoh,'

eeeeeee.

akulah selalu yang jadi mangsa.

ai ai ai apalah nasib.

nanti entry sekali lagi, boleh saja aku cerita,

perihal gelagat si tukang bomoh , terguling guling mata terbalik.

penat aku menaip ini, siapa pula yang ambil tahu?

No comments:

Post a Comment