Sunday, December 13, 2009

definisi rasa

oh?

apa pernah kamu berperang mulut dengan sesiapa yang kamu rasa tentunya keras kepala

degil tak boleh terima pendapat orang lain

bebal tak peduli apa orang rasa

bodoh tak pula boleh di ajar

apa ya yang kamu buat selepas itu?

aku ?

aku mula mula lah saja akan layan perang mulut

bila teringat balik pula yang dia itu kurang cerdik

teruslah aku diam diam saja

aku ini ingat pula pada kata mutiara yang aku temui dulu

dan kini ada pula di siggie GFX

''Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience''

''jangan berdebat dengan orang yang bodoh, mereka akan menarik kamu ke tahap mereka dan mengalahkan kamu dengan pengalaman ( selama mereka itu bodoh )''

ah..

kebenaran kata kata itu memanglah sangat aku tahu

jadi walau aku terasa geram

aku pendamkan saja

buat apa pula bising ya?

aku ini lebih baik dari itu

melayan karenah orang bodoh

nanti aku pula yang bodoh sama

tengok muka pun dah tahu tidak bercahaya

macam tak ada iman saja

solat ke tidak aku pun tak tahu

entah entah doa qunut pun tak pandai

tapi aku tak mahu menilai

selalu aku ingat

'lelaki baik untuk perempuan baik dan sebaliknya. tidak akan bertemu lelaki baik dengan perempuan tidak baik dan sebaliknya'

tidak mengatakan aku ini baik

tapi tak pula aku mahu ada apa apa hubungan dengan lelaki sebegitu

yang bahasa kasar sepertinya tiada adab

kononnya bergurau tapi seakan buta dan pekak gurauannya jadilah kurang ajar

bila di tegur terus melenting

apa di fikir aku ini tiada kerja selain menegurnya?

dan apa pula istimewanya dia hingga aku patut menegurnya?

aku tegur kerana nampak tidak kena

bukan kerana dia ada apa apa makna padaku

lelaki sebegitu

kalau tidak aku kenal buat seumur hidup aku pun tidak mengapa

mulut jahat perangai tuhan sajalah yang tahu

senang sekali aku ini tidak bersamanya

No comments:

Post a Comment