Saturday, January 30, 2010

karma dan kehidupan

ah........

percayakah kamu pada karma?

semalam aku ke pasar malam dengan sepupu aku.
dah lama tak pergi.

tiba tiba......

aduhai..tersempak sekali lagi ngan kekasih hati yg lama yang ku tinggalkan dulu.

dia senyum. itulah senyuman yg pernah buat aku tertawan dulu

dan, datang sorang perempuan.memegang tangan nya.

dia kenalkan pada aku.

itu isterinya.

ah.............

yang buat aku hairan, mirip sangat isterinya dengan aku.

kalau kami mengaku adik beradik tentunya orang percaya.
macam perodua kancil dua serupa.

eh?

kemudian isterinya masuk balik ke pasar malam.

lalu dia berkata 'kau pun perasan kan? yg isteriku seirasmu.lama aku mencari.'

ah.......

tak banyak yg kami bualkan.

sekadar bertanya kabar.

dia menemani aku dan sepupuku ke keretaku.

'wah, dah pakai kereta besar, siapa punya? bf ke suami' tanyanya.

'taklah, ini keretaku sendiri.beli sendiri..dan...aku masih sendirian' jawabku malu malu

'berbaloilah kau tinggalkan aku dulu.yang katamu demi untuk masa depanmu.untuk mencari kesenangan yg di masa itu aku tak mampu untuk janjikan' ujarnya perlahan.

aku terkedu...

iya.

aku tinggalkan dia.

di saat aku, yang tak pernah kenal erti kesenangan dulu, sudah bosan hidup susah.aku ingin kesenangan. tak perlu mewah sekadar lari dari hidup susah yg aku kenali sejak lahir.

dan hubungan aku dan dia ketika itu seakan merantai aku untuk terus menerjah ke arah yang menjanjikan kesenangan hidup.

dan iya..

aku berjaya.

aku dah senang.

tapi aku kehilangan dia.

seorang lelaki yg aku tahu mampu dan akan menyayangi dan menyintai aku setulus hati seumur hidupku.

tapi di ketika itu, bukanlah cinta yg aku perlu.

bukanlah kata kata romantis.

bukan janji janji yg tak ketahuan hujung dan pangkalnya.

aku seorang yg realistik.

dan aku tahu, kata cinta tidaklah realistik.

dan aku tinggalkan dia.

aku berlalu pulang.

air mata dah kering lama dulu.

saat aku tinggalkan dia.

sekarang aku cuma tersenyum kesal.

melepaskan dia.

menemani sebuah janji yg tak mungkin menjadi nyata.

untuk hidup bersama...



buatnya..........


Aku Bukan Untukmu-Rossa

Dahulu kau mencintaiku
Dahulu kau menginginkanku
Meskipun tak pernah ada jawabku
Tak berniat kau tinggalkan aku

Sekarang kau pergi menjauh
Sekarang kau tinggalkan aku
Disaat ku mulai mengharapkan mu
Dan ku mohon maafkan aku

Aku menyesal t'lah membuatmu menangis
Dan biarkan memilih yang lain
Tapi jangan pernah kau dustai takdirmu
Pasti itu terbaik untukmu

Janganlah lagi kau mengingatku kembali
Aku bukanlah untukmu
Meski ku memohon meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Untuk diriku



Meski ku memohon meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Untuk diriku

No comments:

Post a Comment